Volum 11 Nr. 11 (2011): Revista Artes nr. 11

					Vizualizare Volum 11 Nr. 11 (2011): Revista Artes nr. 11

Prezentul volum cuprinde lucrari elaborate în perioada care a trecut de la publicarea volumului ARTES 9-10 (2010) sau chiar anterioara acesteia, mai ales în cadrul studiilor doctorale sau post doctorale. Tematica, destul de diversificata si acoperind o sfera larga de preocupari, fost grupata în trei mari capitole: 1) Analize structurale si stilistice, 2) Analize stilisticointerpretative si 3) Analize estetice &i sociologice.
Majoritatea autorilor sunt din Iasi (Universitatea Națională de Arte „George Enescu” sau Colegiul National „Octav Bancila”) dar au fost cuprinsi si colaboratori din Bucuresti (Universitatea Nationala de Muzica) si Brasov (Universitatea Transilvania – Facultatea de muzica). Mentionam ca începând cu acest numar revista va aparea în varianta bilingva româno-engleza, traducerile fiind realizate prin grija însisi autorilor articolelor.
Precizam totodata ca, pentru a conferi unitate volumului, am folosit si de aceasta data - ca si în cazul celorlalte volume deja aparute - în redactarea notelor de subsol sau bibliografice indicatiile oferite de lucrarea TEHNICA SCRIERII ACADEMICE semnata de Serban C. Andronescu, aparuta la Editura Fundatiei „România de Mâine”, Bucuresti 1997.

Publicat: 2023-05-28

Articles

  • Opera Oedip de George Enescu şi opera-oratoriu Meşterul Manolede Sigismund Toduţă - două ipostaze complementare alespiritualităţii româneşti

    Prof. univ. Liliana Gherman
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Tendinţe expresioniste în opera românească din primele decenii ale secolului XX

    Loredana Iațeșen
    15-22
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Dmitri Şostakovici – exponent al muzicii naţionale ruse în secolul XX. Opera Lady Macbeth din Mţensk, între tradiţie şi modernitate

    Cristina Maria Bostan
    23-28
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Opera Zamolxe de Liviu Glodeanu,la confluenţa între muzică, matematică şi teologie

    Claudia Nezelschi
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Constantin Georgescu- regăsirea unui destin şi a unui univers sonor

    Ciprian Andrei Ion
    35-45
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Structuri sintactice şi timbrale în Simfonia II – „Aliaje”, de Anton Zeman

    Anca Leahu
    47-55
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Prelucrarea monodiei bizantine, postbizantine şi a melodiilor de colindă psaltică încreaţia lui Viorel Munteanu

    Lect. univ. dr. Irina Zamfira Dănilă
    57-87
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Fibonacci perennis - De laW.A. Mozart la L. Bernstein

    Asist. univ. drd. Andrei Hrubaru-Roată
    89-99
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Condiţionări situaţionale ale evaluării interpretării muzicale

    Lect. univ. dr. Dorina Iuşcă, Prof. univ. dr. Viorel Munteanu
    101-112
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Sonatele beethoveniene pentru pian – repere editoriale

    Prof. de pian dr. Andrei Enoiu-Pânzariu
    113-128
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Aspecte stilistico-interpretative ale pianisticiireflectate în creaţia compozitorului Isaac Albéniz(1860 – 1909)

    Prof. de pian dr. Raluca Pânzariu
    129-135
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Dissonance op. 34 nr. 13 de S. Rahmaninov- Analiză stilistico-interpretativă -

    Lect. univ. dr. Ionela Butu
    137-142
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Modernism sau modernitate?

    Conf. univ. dr. Elena Ovănescu Pîrvu
    143-151
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Muzica subliminală benefică

    Lector univ. drd. Rosina Caterina Filimon
    153-164
    DOI: https://doi.org/10.35218/
  • Arta şi comunicarea în masă

    Lect.univ.dr. Adrian L. Mociulschi
    165-169
    DOI: https://doi.org/10.35218/