Ștefan Angi - muzicologul encicloped

Autori

  • Conf. univ. dr. Loredana Iațeșen Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași

DOI:

https://doi.org/10.35218/

Cuvinte cheie:

Ștefan Angi, muzicologie, stilistică, retorică, estetică, limbaj, metode de cercetare

Rezumat

Pe 21 octombrie 2021 se împlinește un an de când s-a stins din viață distinsul estetician, filosof, muzicolog și profesor clujean de origine maghiară Ștefan Angi, ocazie de a medita asupra activității științifice remarcabile a acestui cercetător cu viziune enciclopedică. Dacă parcurgem studiile publicate în reviste de specialitate (Lucrări de muzicologie, Revista Muzica) sau volumele Muzică și estetică (1975), Muzicalitatea esteticului (2001), Modele al frumosului muzical (2003), Prelegeri de estetică muzicală (2004 - două volume și patru tomuri), De la valoare la semnificație (2005), Fotografii la minut din atelierele compozitorilor clujeni (2008), Site de in. Scrieri despre muzică (2013), Cornel Țăranu Mărturisiri mozaicate, studii și eseuri, (2014), Divertismente Eseuri (2018), constatăm că domnia sa a contribuit fundamental în diferite domenii ale cercetării muzicale: estetică, stilistică, retorică, muzicologie. Pornind de la mărturisirile publicate ale celor care l-au cunoscut (Cristina Șuteu - Gânduri, Cuvinte, Fapte. Dialog cu Ștefan Angi, interviu în Actualitatea muzicală, 2016; Pavel Pușcaș, Ștefan Angi Hominaticum Magistri - portret în revista Muzica, 2021), vom încerca să comentăm câteva dintre volumele de studii sau în genul monografiei, cu scopul de a sublinia trăsături particulare ale scrierilor muzicologice ale cercetătorului Ștefan Angi.

Publicat

2024-04-04