Copilăria ca tematică muzicală - afectivitate șiexpresivitate instrumentală în lucrările semnate deSchumann, Debussy și Enescu
DOI:
https://doi.org/10.35218/Cuvinte cheie:
Schumann, Debussy, Enescu, copilărie, afectivitateRezumat
Copilăria este o tematică pe care muzica nu o ocolește, iar prin lucrări ca Kinderszenen de Robert Schumann, Children’s Corner de Claude Debussy sau Impressions d’enfance de George Enescu, aceasta este ilustrată sonor prin diferite mijloace componistice, determinate de epocile sau curentele cu care creatorii se identifică, dar și de experiențele personale ale acestora și intențiile lor expresive. Afectivitatea copilăriei este cheia în care mesajul muzical se poate descifra, urmărind legătura dintre acest univers și modul în care compozitorii au ales să conducă discursul sonor prin intermediul instrumentelor, explorând atât de divers posibilitățile oferite de acestea. Imaginea, simbolul sau timbrul instrumental, înțelese ca procedee de transmitere a expresiei sunt elementele pe care studiul încearcă să le definească în corelație cu programatismul și specificul muzical al fiecărei lucrări anterior menționate. Această incursiune de tip analitic este una a interpretului contemporan, care pentru a înțelege și a reda această tematică, apelează nu doar la cunoștințele din domeniu, ci și la cele extra-muzicale, aparținând literaturii sau psihologiei.
Descărcări
Publicat
Număr
Secțiune
Licență
Copyright (c) 2023 Artes. Revistă de muzicologie
Această lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.