Aspecte interdisciplinare în organizarea orelor deEducație Muzicală

Autori

  • Drd. Alexandra-Ioana Homone Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca

DOI:

https://doi.org/10.35218/

Cuvinte cheie:

interdisciplinar, muzică, aplicații, colaborare

Rezumat

Secolul al XXI-lea aduce schimbări în sistemul de învățământ în privința
modului în care este gândit procesul de predare-învățare-evaluare. Deplasarea
centrului de greutate de la cuantumul de cunoștințe la competențele dobândite de elev
necesită regândirea strategiilor didactice, iar interdisciplinaritatea câștigă tot mai mult
teren în fața abordărilor monodisciplinare. Pe de altă parte, prezența tehnologiei în
spațiul tradițional dedicat învățării a condus la crearea unor noi contexte în care elevii
pot dobândi noi cunoștințe, își pot dezvolta competențele formate la diferite discipline,
iar circumstanțele speciale în care s-a desfășurat activitatea școlară în anul 2020 a
accentuat importanța tehnologiei în procesul instructiv-educativ. Învățământul on-line
a adus noi provocări, care s-au adăugat preocupărilor personale pentru realizarea unor activități interactive și interdisciplinare. Prin urmare, lucrarea de față exemplifică
câteva modalități de abordare a interdisciplinarității la lecțiile de Educație muzicală,
oferind soluții validate de rezultatele obținute în activitățile cu elevii.

Publicat

2024-04-04